D.I.A.L. ENGLISH PROJESİ KAPANIŞ TOPLANTISI YAPILDI

D.I.A.L. ENGLISH PROJESİ KAPANIŞ TOPLANTISI YAPILDI

18.06.2021 251

Okulumuzun kuruculuğunda, 4 ülkeden 11 öğretmenin katılımıyla toplam 135 öğrenci ile yürütülen D.I.A.L. English uluslararası eTwinning projesinin kapanış toplantısı gerçekleştirildi. Öğretmen ve öğrencilerin proje hakkındaki görüşlerini ifade ettikleri ve final ürünlerinin sunulduğu toplantıda, proje genelini özetleyen Kahoot yarışması ile öğrenciler eğlenerek projeye veda ettiler.

Eylül ayında başlayıp Mayıs ayında sona eren projede okulumuzdan İngilizce Öğretmenleri Suzan Özkadam ve Aylin Yeğin Özel; 6D, 6E ve 6F sınıfından öğrencilerle yer aldılar. Ayrıca Kastamonu Şehit Şerife Bacı Ortaokulu ve Fatih Sultan Mehmet Ortaokulu ile İstanbul, Antalya, Ordu, Siirt, Odesa (Ukrayna), Granada (İspanya) ve Tomaszow Lubelski (Polonya)'den birer okul projeye katılımcı oldular.

Howard Gardner'ın Çoklu Zeka Teorisi'nde herkesin farklı zekalara sahip olduğu, insanların bir ya da daha fazla zekasının baskın olmasının onları "zeki" olarak adlandırmakta yeterli olacağı görüşü savunulmaktadır. Bu teoriden hareketle, İngilizce derslerinde her zeka türünde etkinliklere yer verilmesinin farklı zekaları baskın olan öğrencilerin ilgi, motivasyon ve başarılarının artmasına katkı sunacağı düşünülmektedir. Bu bağlamda, 6. Sınıf İngilizce müfredatında yer alan Daily Routines, Telling the Time, Breakfast, Likes and Dislikes, Comparatives, Present Continuous Tense, Weather Conditions, Simple Past Tense ve Prepositions of Place konularında 8 zeka türünde etkinlikler hazırlanarak farklı zeka türlerindeki öğrencilere hitap edilmesi amaçlandı. Proje başında uygulanan Çoklu Zeka testi ile öğrenciler baskın zeka türlerine göre karışık ülke takımlarına ayrıldılar ve farklı öğretmenlerin mentörlüğünde kendi zeka türlerine uygun etkinlikler hazırladılar. Her ay tüm grupların hazırladığı etkinlikleri de yapan öğrencilerin daha az baskın olan zekalarının da gelişmesi hedeflendi.

Proje boyunca çok çeşitli Web 2.0 araçları ile tanışan öğrencilerin İngilizce dilbilgisi, telaffuz, kelime bilgisi ile dinleme, konuşma, okuma, yazma ve iletişim becerileri gelişti. Farklı ülkeler ve kültürleri de tanıyan öğrenciler, eğlenerek öğrendiler. Projenin başından sonuna kadar büyük bir özveri ve işbirliği ile çalışan öğretmenler de mesleki gelişimlerine büyük katkı sağladılar.

Proje kapsamında City Guide (Şehir Rehberi), V1&V2 Forms of English Verbs (İngilizce Fiillerin 1. ve 2. Hali), Acrostic Poem (Akrostiş Şiir) proje ortak ürünleri olarak hazırlandı. Proje çalışmalarını özetleyen İngilizce ve Türkçe broşürler ile e-sergi ve e-kitap da final ürünleri olarak sunuldu.

e-sergi: https://www.emaze.com/@AOQORZCOF/dial-english-different-intelligences-actively-learn

e-kitap: https://read.bookcreator.com/fqLUx1ZefZPN7ybGzBQItQcnFw12/lZeja0ZpRrO4am8mYAKOhA

18-06-202118-06-202118-06-202118-06-2021