D.I.A.L. ENGLISH PROJESİ OCAK & ŞUBAT AYI ETKİNLİKLERİ

D.I.A.L. ENGLISH PROJESİ OCAK & ŞUBAT AYI ETKİNLİKLERİ

02.05.2021 229

D.I.A.L English uluslararası eTwinning projemizin Ocak ve Şubat ayı etkinlikleri, düzenlenen toplantıda sunuldu. Her ay 6. sınıf İngilizce müfredatından bir kazanımla ilgili Howard Gardner'ın Çoklu Zeka teorisine göre belirlenmiş 8 zeka türüne hitap eden etkinliklerin hazırlandığı projede, Ocak  ayında "Weather Conditions", Şubat ayında "Present Continuous" konularında çalışmalar hazırlandı. Ayrıca Şubat ayında "Güvenli İnternet Günü"nde öğrenci ve velilere yönelik Güvenli İnternet konulu seminerler düzenlendi.

https://www.youtube.com/watch?v=BIUnZFv4jOs&t=8s

https://www.youtube.com/watch?v=I7dpKqkvqMQ

 

Ocak ve Şubat ayında 8 zeka türüne göre hazırlanan etkinliklere aşağıdaki linklerden ulaşabilirsiniz:

 

1_Sözel Dilsel Zeka: Öğrencilerin hava durumu ile ilgili hazırladıkları videolar Artsteps Web 2.0 aracı ile sanal bir sergiye dönüştürüldü.

 

2_Mantıksal Matematiksel Zeka: Öğrenciler forum sayfasına hava durumu ile ilgili kelime ve görseller yüklediler. Ardından bu görsel ve kelimeleri cram.com adresindeki hesaba yükleyerek interaktif bir oyun hazırladılar.

https://www.cram.com/flashcards/games/dial-english-weather-conditions-game-12029120

Öğrenciler 3 farklı görselde kendilerine görev olarak verilen kişilerle ilgili Present Continuous Tense Wh- ve Yes/No Questions soruları sorarak diyaloglar oluşturup foruma yazdılar. Ardından diyaloglarını Toontastic uygulaması kullanarak seslendirdiler ve edpuzzle uygulaması ile "Who is the Criminal?" etkinliği hazırlandı.

https://edpuzzle.com/media/60620103a9546441f0e2457b

https://edpuzzle.com/media/6063189fd0e6c44266de9bdc

https://edpuzzle.com/media/60633a944b609242b4df0333

 

3_Görsel Uzamsal Zeka: Öğrenciler Chatterpix uygulaması ile hava durumlarını tanıttılar.

Öğrenciler kendi çektikleri fotoğrafları foruma yüklediler ve fotoğraflar ile ilgili  Present Continuous cümleleri yazdılar. 

 

4_ Bedensel Kinestetik Zeka: Öğrenciler hava durumları ve o anda ne yaptıkları ile ilgili videolar çektiler ve cümlelerini söylediler. Öğrenci videoları ile hazırlanan Kahoot yarışması toplantı sırasında oynandı.

https://create.kahoot.it/share/d-i-a-l-english-present-continius-tense/6a329f08-c04e-4cae-8ed4-4e732c394573

https://create.kahoot.it/share/d-i-a-l-english-weather-conditions/f9def569-4238-438b-9a55-105ea816af57

 

5_Müziksel Zeka: Öğrencilerin hava durumu ile ilgili çektikleri videolar ile edpuzzle uygulaması kullanılarak etkinlik hazırlandı.

https://www.youtube.com/watch?v=pmb1bkrnFYk&t=1s

Öğrenciler Present Continuous Tense şarkısı hazırladılar.

https://www.youtube.com/watch?v=NIu1c4GhUy4

 

6_ Sosyal Zeka: Öğrenciler hava durumu ile ilgili present continuous tense cümleleri kurarak ne giydikleri hakkında konuştular.

https://www.youtube.com/watch?v=JDCJ5dZqIk4&t=78s

 

7_İçsel Zeka: Öğrenciler yaşadıkları yerin 1 haftalık hava durumu bilgilerini her gün not alarak tablolaştırdılar. Çalışmaları ile hazırlanan Kahoot oyunu toplantıda canlı olarak oynandı.

 

8_Doğa Zekası: Öğrenciler mevsimler ile ilgili ortak bir e-kitap oluşturdular.

https://www.flipsnack.com/sezenmagazine/seasons.html

Favori hayvanlarının maskelerini hazırlayıp yüzlerine takarak Present Continuous Tense cümleleri söylediler. Öğrenci çalışmalarından oluşan Kahoot oyunu canlı olarak oynandı.

https://www.youtube.com/watch?v=uPQb4PG3QCE

 02-05-202102-05-202102-05-202102-05-202102-05-2021